14/12/1399  
   
 
    • رییس توسعه فناوری اطلاعات بانک پارسیان اعلام کرد:آغاز افتتاح حساب غیر حضوری در بانک پارسیان

      رییس  توسعه فناوری اطلاعات بانک پارسیان اعلام کرد:آغاز افتتاح حساب غیر حضوری در بانک پارسیان

      فاطمه حجاران اعلام کرد: هم اکنون امکان افتتاح حساب در بانک پارسیان بدون نیاز به حضور در شعبه از طریق اینترنت برای مشتریان فراهم شد.

      فاطمه حجاران اعلام کرد: هم اکنون امکان افتتاح حساب در بانک پارسيان بدون نياز به حضور در شعبه از طريق اينترنت براي مشتريان فراهم شد.
      رييس اداره توسعه فناوري اطلاعات بانک پارسيان طي نشست خبري که براي معرفي اين خدمت جديد برگزار شد، افزود: اين سرويس امکان افتتاح انواع حساب هاي کوتاه مدت، قرض الحسنه و بلند مدت با امکان پيگيري وضعيت سپرده سفارش شده را به مشتري ارائه مي دهد و اين امکان را به مشتري مي دهد تا با مراجعه به هر يک از شعب بانک پارسيان دفترچه حساب و يا گواهي افتتاح حساب بلند مدت خود را دريافت کند.
      وي ادامه داد: ويژگي افتتاح غير حضوري حساب اين است که مشتري مي تواند وجه مورد نظر افتتاح حساب را با استفاده از برداشت از حساب هاي پارسيان يا با استفاده از هر يک از کارت هاي عضو شتاب خود، پرداخت نموده و اقدام به گشايش حساب کند. در ضمن مشتريان براي افتتاح حساب غير حضوري هيچ گونه کارمزدي پرداخت نخواهند کرد.
      مهندس حجاران با تاکيد بر اين نکته که در فاز اول فقط مشترياني که در بانک پارسيان داراي حساب هاي مختلف هستند مي توانند از اين امکان استفاده کنند افزود: در فاز بعدي تمامي شهرونداني که مشتري بانک پارسيان نيستند نيز مي توانند از اين امکان استفاده کنند.
      مدير بانکداري نوين بانک پارسيان ادامه داد: اين سرويس مانند سرويس هاي افتتاح حساب در ديگر بانکها نيست که فقط شامل ثبت درخواست افتتاح حساب باشد، بلکه در اين سرويس مشتريان مي توانند به سادگي و بدون مراجعه به شعب اين بانک، حساب مورد نظر خود را افتتاح کرده و بلافاصله پس از افتتاح، استفاده از حساب امکان‌پذير خواهد بود.
      وي تاکيد کرد: چون در اين فاز، سرويس از طريق اينترنت بانک پارسيان قابل اجرا است مشتري قبلا احراز هويت شده و نيازي به احراز هويت مجدد نيست.
      حجاران با تاکيد بر اين نکته که فاز دوم اين طرح تا پايان سه ماهه سال آينده اجرايي خواهد شد، اظهار داشت: اين سرويس هيچ کارمزدي براي مشتري نخواهد داشت و فقط مانند شيوه افتتاح حساب سپرده در شعب، وجه تمبر مالياتي از او دريافت خواهد شد.
      به گفته رئيس اداره توسعه فناوري اطلاعات پارسيان، امکان افتتاح حساب غير حضوري در بانک پارسيان از اوايل بهمن امسال راه اندازي شده است و مشتريان مي توانند وجوه در اختيار خود را به صورت غير حضوري به حساب هاي ديگري که در بانک ارايه مي شود انتقال داده و از مزاياي حساب هاي ديگر بانک نيز به راحتي استفاده کنند.
      وي در بخش ديگري از اين گفت و گو با تاکيد بر تلاش هاي بانک پارسيان براي کاستن از حضور مشتريان در شعب گفت: تا پايان دي ماه سال 89 ميزان تراکنش هاي غير حضوري انجام شده به لحاظ تعدادي در بانک پارسيان 81 درصد از کل تراکنش ها بوده در حالي که اين رقم در سال 88، 70 درصد و در سال 86 ، 31 درصد بوده است که نشان مي دهد حجم تراکنش هاي غير حضوري بانک پارسيان در عرض دو سال 50 درصد افزايش يافته و اين بدان معناست که خدمات غير حضوري در ميان مشتريان بانک پارسيان جايگاه خود را پيدا کرده و استفاده از اين خدمات رو به رشد است.
      حجاران اضافه کرد: تا پايان دي ماه امسال 50 درصد تراکنش‌هاي غير حضوري از طريق پايانه هاي فروشگاهي، 31 درصد از طريق خودپردازها، 8 درصد از طريق تلفن بانک، دو درصد از طريق موبايل بانک، پنج درصد از طريق پرداخت اينترنتي و چهار درصد از طريق اينترنت بانک بوده است.
      وي همچنين در خصوص اقدامات بانک پارسيان در زمينه ارائه تسهيلات با کمترين حضور مشتري در شعب گفت: ارائه سرويس «گردش الکترونيک مصوبات اعتباري» برنامه جديد بانک است که در آن از زمان ورود مشتري به بانک و ارائه درخواست تسهيلات، تمامي سوابق مشتري حفظ و نگهداري مي شود.
      به گفته حجاران، اين سرويس تا دو سه ماه آينده در دو شعبه بانک به صورت آزمايشي اجرا مي شود، ضمن اين که در نظر داريم مرحله ارائه درخواست تسهيلات را به صورت اينترنتي نيز ارائه کنيم.
      مدير توسعه فناوري اطلاعات پارسيان با تاکيد بر پيشرو بودن بانک پارسيان در صنعت بانکداري الکترونيک و بانکداري نوين ادامه داد: از جمله سرويس هايي که براي اولين بار در سال 86 از سوي اين بانک ارائه شده سرويس آني کارت است که در آن بلافاصله پس از ارائه درخواست کارت، کارت و رمز در اختيار مشتري قرار مي گيرد و باعث مي‌شود تا مراجعه مشتري به شعبه حداقل يک بار کاهش يابد.
      وي سرويس انتقال وجه حساب به حساب بين بانکي از طريق اينترنت را از سرويس‌هاي جديد ارائه شده توسط بانک پارسيان دانست که در آذر سال 89 راه‌اندازي شده‌است و يک ماه است که در آخرين نسخه بانکداري همراه بانک پارسيان، روي موبايل نيز راه اندازي شده است و در عرض اين 3 ماه بيش از 20 هزار درخواست انتقال وجه حساب به حساب بين بانکي ثبت شده که نشان مي‌دهد ارائه سرويس، استقبال خوبي را به همراه داشته است.
      وي تاکيد کرد: بانک پارسيان اولين بانکي بوده است که سرويس انتقال وجه را روي اينترنت و موبايل با استفاده از بستر پايا ارائه داده است ؛ برخي از بانک ها اين سرويس را روي بستر ساتنا ارائه داده اند که بستر ساتنا براي تسويه وجوه کلان بين بانکي است.
      حجاران ارائه خدمات بانکي غير حضوري را يک الزام دانست و گفت: به علت وجود برخي قوانين و مقررات بانکي براي احراز هويت اشخاص، حضور مشتري در شعب بانک الزامي است ولي با راه اندازي امضاي ديجيتال که بانک مرکزي خبر از راه اندازي آن تا پايان خرداد ماه 90 داده است، امکان ارائه اين گونه خدمات آسان تر مي شود.
      او ارائه خدمات غير حضوري را يک معامله برنده برنده(win win) براي مشتري و بانک دانست که طي آن مشتري بدون مراجعه به بانک و صرف وقت و هزينه، به راحتي از طريق کانال‌هاي غيرحضوري نظير موبايل بانک، خودپرداز و اينترنت بانک خدمات مورد نظر خود را دريافت مي کند و از سوي ديگر اين فرصت براي بانک فراهم مي‌شود تا به جاي ارائه اينگونه خدمات معمول، مشاوره‌هاي مالي و بانکي به مشتريان ارائه دهد که در صورت ارائه با کيفيت خدمات، رضايتمندي مشتريان کسب خواهد شد. تلاش ما اين است که با ارائه خدماتي از اين دست، مشتريان بانک پارسيان را از اينکه به اين بانک پيوسته‌اند، خشنود سازيم. علاوه بر آن ارائه خدمات غير حضوري وکاهش تردد هموطنان براي انجام اين امور در سطح شهر، گامي هر چند کوچک براي حفظ و سلامتي محيط زيست مي‌باشد.
      رئيس اداره توسعه فناوري اطلاعات پارسيان،‌ نسخه بانکداري همراه اين بانک را با کيفيت بسيار مطلوب تر و گسترده تر از نسخه قبل خواند و افزود: مسدودي کارت در صورت مفقودي از طريق بانکداري همراه و سرويس انتقال وجه بين بانکي روي موبايل بانک از مزاياي نسخه جديد اين خدمت است.
      او همچنين افزود:، امکان پرداخت حق تقدم سهام براي سهامداران، امکان خريد گواهي سپرده، انتقال وجه حساب به حساب بين بانکي و افتتاح حساب غير حضوري از طريق اينترنت و در بخش خدمات ويژه، از جمله خدمات جديد ارائه شده از سوي بانک پارسيان است که تماما در داخل بانک و با تلاش کارشناسان اين اداره، آقاي مهندس زماني و آقاي مهندس رضوي‌فر طراحي و پياده‌سازي شده‌است که جا دارد در اينجا از تلاش و همت اين عزيزان قدرداني نمايم.
      وي تاکيد کرد: در بانک پارسيان ساز و کارهايي ديده شده است تا در صورت اجرايي نشدن امضاي ديجيتال از طريق مراجع ذي ربط، هموطنان بتوانند از طريق مشتريان ديگر بانک پارسيان، افتتاح حساب غير حضوري انجام دهند.
      مهندس حجاران،‌ تسهيلات غير حضوري و افتتاح حساب غير حضوري براي کساني که مشتري بانک نيستند را جزو برنامه هاي آتي بانک پارسيان ذکر کرد و گفت: در نظر داريم تا به تدريج و تا آنجا که قوانين و مقررات اجازه مي‌دهد، خدمات ارائه شده در بانک را به صورت غير حضوري نيز ارائه دهيم.